کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/09 | اعضاء: 316349 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

پروژه هایپرلوپ با موفقیت آزمایش شد

به گزارش سافت گذر، روز یکشنبه به تاریخ 8 نوامبر، دو مسافر با امنیت کامل پروژه ویرجین هایپرلوپ واقع در شمال لاس وگاس را آزمایش کردند. این پروژه آزمایشی که برای اولین بار در تاریخ رخ می دهد، به انسان این امکان را خواهد داد تا با سرعت بیش از 600 مایل بر ساعت جابه جا شود و یا وسایل خودش را منتقل کند.

هایپرلوپ Hyperloop Virgin Hyperloop SpaceX ایلان ماسک

مسافران آزمایشی این پروژه یعنی سارا لوشیان و جاش گیگل، هر دو کارمند شرکت ویرجین هایپرلوپ بودند و در یک اتاقک مخصوص چرمی با پوشش فیبر کربن حضور یافتند. زمانی که روی صندلی نشستند، هایپرلوپ با سرعت 172 کیلومتر بر ساعت و به مدت 6.25 ثانیه، مسیر 500 متری را طی کرد. علی رغم اینکه شتاب این وسیله نسبت به اعداد و ارقامی که پیش از این دیده بودیم بسیار کم است اما مقامات شرکت اعلام کردند که به دلایل امنیتی، سرعت آن را کاهش دادند.

محفظه Pegasus XP-2 که محل نشستن گیگل و لوشیان بود، 2.5 تن وزن و 15 تا 18 فوت طول داشت تا به نوعی نشان دهنده نمونه کامل یک هایپرلوپ باشد که می تواند 23 مسافر را در خودش جای دهد و با سرعت 1080 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. در حالی که شرکت سازنده می گوید که تا کنون بیش از 400 آزمایش انجام داده اما در هیچ کدام از آنها مسافران انسان نبودند.

هایپرلوپ Hyperloop Virgin Hyperloop SpaceX ایلان ماسک

جی والدر، مدیر ویرجین هایپرلوپ می گوید:«« هنوز کسی حتی چیزی شبیه پروژه ای که ما انجام داده ایم را انجام نداده است. آزمایشی که صورت گرفته نه تنها سبب شد ببینیم هایپرلوپ در یک مسیر لوله ای چگونه کار می کند بلکه توانستیم بررسی کنیم که اگر انسان در آن حضور داشته باشد، چه خواهد شد. در حال حاضر هیچ کس جرأت نزدیک شدن به انجام چنین کاری را پیدا نکرده است»».

پس از اینکه آزمایش به اتمام رسید، گیگل تجربه سوار شدن به هایپرلوپ را به حضور در ماشین های ورزشی تشبیه کرد و گفت:«« اولین سؤالی که سرمایه گذاران از من پرسیدند این بود که آیا هایپرلوپ امنیت کافی برای سوار شدن را دارد؟. ما انسان های معمولی هستیم و نه فضانورد. این نشان می دهد که هایپرلوپ از امنیت کافی برخوردارست بنابراین محققان می توانند نتایج مشاهدات خود را به سرمایه گذاران و مقامات شهری اعلام کنند»». لوشیان، هم در ادامه سخنان گیگل گفت:«« هایپرلوپ بسیار روان تر از چیزی بود که فکرش را می کردم. بر خلاف هواپیما، هیچ نیروی داخلی که باعث شود واگن از مسیر خود بیرون بیاید، وجود نداشت»».

هایپرلوپ Hyperloop Virgin Hyperloop SpaceX ایلان ماسک

این پروژه که ایده راه اندازی آن در سال 2012 توسط ایلان ماسک (مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا) شکل گرفت، با هدف کاهش مدت زمان سفر طراحی شد. دو سال بعد یعنی در سال 2014، شرکت ویرجین هایپرلوپ با همان هدف آغاز به کار کرد. حال به منظور دستیابی به اهداف ترسیم شده، باید بتوان کاری کرد تا مسیر لس آنجلس به سانفرانسیسکو در کمتر از 1 ساعت طی شود.

ویرجین هایپرلوپ می گوید:«« ما کارآمد بودن پروژه مان را در منطقه نوادا به اثبات رساندیم و حالا می خواهیم آن را در سطح جهانی عرضه نماییم به همین دلیل داریم با دولت ها و شرکت های مختلفی که از اهمیت آن آگاه هستند همکاری و زیرساخت های لازم را ایجاد می کنیم تا فرصت بهره مندی از آن را در اختیار شهروندان قرار دهیم»».

هایپرلوپ Hyperloop Virgin Hyperloop SpaceX ایلان ماسک

ویرجین هایپرلوپ در چند سال اخیر نیروی کاری خود را دو برابر کرده و تعداد آنها را به 300 نفر رسانده و بودجه 400 میلیون دلاری در نظر گرفته است. در ادامه بیانیه بالا، نیویورک تایمز گزارش می دهد که چندین پروژه مشابه در حال آزمایش شدن در شهرهای پون تا بمبئی هند، جده تا ریاض عربستان سعودی و شیکاگو تا کلمبوس، اهایو و پیتسبورگ هستند.

به علاوه، شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک ایستگاه لازم را در نزدیکی بوکاچیکا برونسوایل احداث کرد تا ایده راه اندازی حمل ونقل سریع برای جابه جایی انسان و بار را نشان دهد. اگرچه هنوز زمان زیادی تا آزمایش این پروژه باقی مانده ولی پروژه تستی و موفقیت آمیز ویرجین هایپرلوپ نشان می دهد که احتمالاً می توانیم در آینده ای نزدیک از مزایای سفرهای سریع بهره مند شویم.

هایپرلوپ Hyperloop Virgin Hyperloop SpaceX ایلان ماسک

 

 
منبع: neowin.net 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48005 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/08/20 تعداد مشاهده: 2692
سافت گذر